سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خاطرات
 
چهارشنبه 88 شهریور 18 :: 3:9 عصر :: نویسنده : صدرا سعادتی

باز هم ماه رمضانی دیگر و باز هم شب های قدر دگر. خدایا یک بار دیگر به ما فرصت توبه دادی، یا رب به جای اینکه به ما فرصت توبه بدهی از تو می خواهیم به ما قدرت حفظ توبه را بدهی. خداوندا! اگر هر کس جای تو بود ما با این کارنامه سیاه به او مراجعه نمی کردیم ولی تو آنقدر بزرگ و خوبی که ما هر چند شرمنده ایم ولی باز هم به درگاه تو التماس می کنیم چون مطمئنیم تو سامع هستی و توبه پذیر.

پروردگارا! خودت قول دادی حاجت دل های شکسته را زودتر می دهی، ما دل شکسته ایم از این همه ظلم و جنایت جهان. دل شکسته از شهادت مسلمانان بی گناه در اقصی نقاط جهان، دل شکسته از حکومتی که برای مراسم مذهبی ما محدودیت ایجاد می کند، دل شکسته از برادران نظامی که چندین هموطن را در جریان آشوب های کشور کشتند و بعد انکار می کنند، دل شکسته از رهبران سیاسی که برای پست و مقام با هم می جنگند و مردم را فریب می دهند و در پشت درهای بسته صلح کرده و می گویند سفره ای پهن است بیایید با هم بخوریم. ای خدا به حق همین شب عزیز که از هزار ماه بالاتر قرار دادی و به حق قرآنی که در این شب نازل کردی و به حق اهل بیت که هر چه داریم از آنهاست خواهش می کنیم ما را از شر فتنه و فساد آخر الزمان حفظ کنی. خدایا مولایمان امام علی(ع) در بستر بیماری است، به امام ما از پشت ضربه زدند چون قدرت تحمل عدالت علی را نداشتند و می دانستند حضرت علی در نماز فقط به فکر توست و از دنیای بیرونی رهایی می یابد، خداوند سبحان در جامعه ما عدالتی شبیه عدالت علی را برقرار کن و در صفوف نماز دیگر ابن ملجمی نباشد و عاجزانه از تو تقاضامندیم به ما قدرت بده تا تو را برای خودت بپرستیم نه برای بهشت.

 شب های قدر متفاوت ترین شب های دنیا است. یا خدا ما از هر فرصتی برای دعا به درگاهت استفاده می کنیم و چه بهتر که در این شب های پر معنا از تو التماس کنیم تا دعاهایمان را مستجاب کنی. در اولین شب قدر قرآن به سر گرفتیم و در فضایی معنوی هر کس با خدای خود خلوت کرد، امیدوارم همه ما این شب ها را درک کنیم و همدیگر را نیز دعا کنیم. استاد مطهری در تعریف قدر آورده است: قدر به معنای اندازه و تعیین است، حوادث در جهان از آن جهت که حدود و اندازه و موقعیت مکانی و زمانی آن ها تعیین شده است، مقدور به تقدیر الهی است.

                       فرا رسیدن ایام شهادت امیر المومنین (ع) تسلیت باد

 




موضوع مطلب :


 
درباره وبلاگ



پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 4
بازدید دیروز: 16
کل بازدیدها: 272232